dilluns, 31 d’agost del 2009

VIATGE PER LA TOSCANA: 1er capítol.

Després d'haver viatjat durant 14 dies per la Toscana, us vull enllaçar aqui un grapat de consells i enllaços que a mi m'han sigut de gran utilitat.

Primer de tot comentar, que jo he volat amb Ryanair, pels seus baixos preus...
Ara be, com diu la dita, "no todo es oro, lo que reluce"... vull dir-vos amb això, que la companyia, pel que he pogut observar te una certa mala relació amb les agencies i les empreses on line que es dediquen a vendre bitllets de la seva companyia. Arrel d'una consulta que vaig realitzar en la meva tornada, vaig poder veure una mica la política que la companyia, i be, només us volia advertir, donat que jo havia obtingut els meus bitllets a través de Rumbo, quan vaig anomenar la citada agencia, les paraules que vaig rebre per part de Ryanair, no varen ser massa positives.... Així, la propera, i per evitar malentesos, potser compro directament amb Ryanair, no sigui que després els entri una "pataleta" i em quedi sense viatjar.
Una altre tema que heu de tenir en compte si voleu amb Ryanair, és que només es poden portar 15 kg. per persona.
Cada kg. de més, s'ha de pagar. I aqui tenen el negoci muntat, i a base de be.
Potser per un viatge petit, no cal anar massa carregat, però per 14 dies, la cosa és diferent. Justets, justets..., no va caler pagar sobrepes
Tot i així, cal sempre remenar i remenar per obtenir bons preus.. Us recomano comprar el bitllet amb antel·lació... i si ho feu a través de Rumbo, veureu els preus que us ofereixen les diferents companyies aerees.


I dit tot això.... Altres coses que cal tenir en compte:

Abans de realitzar un viatge, haurieu de portar una bona guia.J o vaig comprar la guía "Florencia y Toscana" Guías Visuales. Ed. El Pais-Aguilar.
Us la recomano de veritat. És molt completa.

També podeu visitar blogs i webs d'informació sobre la Toscana.

Jo us en recomano un que esta molt be: http://turismo-toscana.blogspot.com/
(Dir que molts dels restaurants que recomanen en aquest blog, els hem provat, i em sortit força contents. I no solament els restaurants, en Giovanni us donarà informació de primera)

Be, ara ja teniu el bitllet d'avió, el que us cal també és un cotxe.
Us recomano un cotxe petitet... També aqui us vull fer una recomanació de companyia... Intento sempre llogar el cotxe amb Auto europe, funcionen força be, i tenen uns preus força assequibles, amés que tenen sucursal per tot arreu i es fàcil que on aneu pogueu trobar-los. Si aneu a l'aeroport de Pisa. Trobareu a la sortida una naveta, on un bus gratuit, us portarà a una nau externa, on són totes les companyies de lloguer de vehicles.

Doncs ara, ja tenim vol, cotxe... i només us cal allotjament.

Observació: Tot i que a la guia o a qualsevol planell, les distancies puguin semblar petites, la veritat, és que hi ha una distancia relativa entre ciutat i ciutat.
Que us vull dir amb això... Doncs que més val (tenint en compte els dies que disposeu) no voler abarcar massa i poder fer les zones a fons, que no voler anar a molts llocs, i després no veure res...

Així doncs us proposo dividir la Toscana en parts.

Jo la vaig dividir en dos allotjaments, un proper a Florencia, i un altre més proper a Siena. En 14 dies he vist tot més o menys... o sobretot el que cal veure. Hi ha però una part que m'ha quedat fluixeta, sobretot perque des de San Gimignano, haver d'anar a Grosseto, queda una mica lluny... Igualment si adquiriu els planols que us ofereixen les oficines de Turisme de qualsevol ciutat, us podeu fer la ruta força be, tenint en compte que les autopistes no són tan cares com aqui, i també hi ha autovies (que tot i que no estiguin massa ben asfaltades) us faran arribar a qualsevol població amb menys temps.

Així doncs, aqui us deixo els dos allotjaments que vaig escollir.

Des d'aqui vull AGRAIR l'hospitalitat i cordialitat rebuda per part de RURI EST: Un Bed and Breakfast molt acollidor, senzill i econòmic... i sobretot proper a Florencia, situat a la població de Quarrata.
Es varen portar super be amb nosaltres. Sense dubte, si alguna vegada tornem a la Toscana, tornarem a aquesta casa. Fins i tot, em varen obsequiar amb un detallet molt bonic. Un saquet brodat a ma. Tot un detall que no esperava, i que em va encantar!!! Repeteixo, que des d'aqui vull donar les gràcies pel tracte que em rebut.

El segon allotjament, més tipus Agriturisme, situat a les afores de San Gimignano. Podere Capella. Pel mateix preu, però amb menys comoditats. Una casa al mig del camp, sense aire acondicionat, una dada important si tenim en compte la calor que feia. A tenir en compte també, sense importancia, però que potser cal esmentar per a que despres no us vinguin la sorpresa com a mi, que no et fan el llit cada dia, ni et canvien les tovalloles, i molt menys els llençols. Aquest és un allotjament rural en tots els sentits. Les tovalloles canviades cada 3 dies, i el llit te'l fas tu mateix. Vaja, un altre estil. També però, varen ser cordials, i tenint en compte que ens trobavem en mig de vinyes, i tenen les seva propia collita, ens varen regalar una ampolla de vi.

Em perdonareu, però tanta hospitalitat no l'he trobada en el nostre pais.... I he tornat molt contenta del tracte que he rebut.

Si voleu buscar allotjaments similars als que he trobat jo, us recomano que feu una ullada a Top Rural, i tingueu en compte aquest detall, que no és el mateix un Bed &Breakfast, que fer agriturisme.

Fins aqui, aquestes petites recomanacions, que com sempre us dic, fan referència a la meva experiència.

Us preparo una primera ruta, que en breu us ressenyaré.

Iniciaré la meva ruta per la Toscana Septentrional

3 comentaris:

Núr ha dit...

Eli, en primer lloc, pots mirar de fer la lletra del bloc més gran??? Queda molt petita i costa de llegir! (Sí, ja sé que la puc ampliar jo mateixa, però és que haver-ho de fer cada vegada...).

Noia, ens sortiran dos viatges ben diferents! hahaha Jo hi vaig 6 dies, volo amb Vueling i m'emporto la guia de la Lonely Planet! hahahaha Tenim pensat de llogar un cotxe tres dies només, per fer sortides d'un dia pels poblets del voltant. A veure què tal! I l'hotel l'hem reservat al centre de Florència, tipus camp base. :D Si en quedo contenta m'agradaria organitzar un viatge més llarg per recórrer la Toscana de cap a peus, i també la regió d'Umbria, inclosa a la guia que vaig comprar.

Espero més notícies ben aviat!!

DooMMasteR ha dit...

Caram! Com totes les entrades que facis siguin tan completes com aquesta, ja no caldrà buscar gaires coses per internet. Amb aquesta entrada es poden prendre bona nota dels teus suggeriments :-)

Que bonica és la Toscana. Jo vaig estar a Pisa i a Lucca, i una tarda a Firenze, i em va agradar molt!

Garbí24 ha dit...

Nosaltres sempre hem tractat directament amb ryanair i el servei es molt bo , doncs t'envien recordatori de vol , canvis o el que sigui . Però si , amb l'equipatge son un xic cabrons , doncs en l'ultim vol que hem fet , varen fer passar a tots el passatgers la cabin per el ditxós forat 20x40X50 i amb tots els estris dintre , bolsos ,cameras o jaquetes i a qui no li cabia li posaven dintre d'un sac de plastic , pagar 20 € i l'hi facturaben .Però si saps al que vas , es barat i son molt puntuals .Per obtenir bons preus et pots subscriure a la seva web i t'informen de les ofertes que fan i et pot sortir profitós , i no son gaire emprenyadors , no t'omplen el correu cada dos per tres . Fins aqui el missal d'avui .